info@businessofsports.nl | 040 - 782 00 03

30-05-2018

Eendaagse

per persoon /

275

EsportsX 2018

Docent

Category

Masterclass

Deelnemers

Nog geen deelnemers

Course Reviews

Geen reviews

Esports: dé gamechanger voor marketing & sport!

EsportsX 2018 is hét event over de ongekende mogelijkheden in de wereld van esports. Deze unieke conferentie geeft je inzicht in de impact van esports op jouw organisatie en de kansen voor marketing. Leer van de allerbeste sprekers vanuit unieke business perspectieven en ontdek de kansen binnen esports.

De invloed van esports op marketing, sponsoring, de media-industrie en zelfs de lokale overheden groeit de komende jaren exponentieel. Geen enkel ander event brengt op deze schaal de hoofdrolspelers in de esports markt bij elkaar om dit te duiden én helpt je hierin succesvol op weg.

Mis dit niet en zorg dat je er bij bent!

Revolutionaire ontwikkelingen

De laatste vijf jaar is deze sport onwaarschijnlijk snel gegroeid in het bereiken van een groot publiek en het daarbij behorende prijzengeld. In 2020 groeit de omvang van esports naar 1,5 miljard dollar. De grootste sportclubs ter wereld stappen in, hele nieuwe commerciële teams staan op en ook grote wereldwijde sponsors ontdekken de kansen en mogelijkheden rondom esports.

Internationaal is Zuid-Korea een voorloper als het gaat om de competitievormen. Maar ook in andere werelddelen zoals Europa, Noord-Amerika of in China zijn ongelooflijk veel nieuwe ontwikkelingen gaande. De games Dota 2, Counter-Strike en League of Legends spelen hierbij een belangrijke rol.

Millenials & generatie Z

Gevestigde merken en nieuwe initiatieven vechten voor een sterke positie in deze markt. Heel helder is: esports is entertainment voor velen. Het trekt beoefenaren, professionele topspelers en nieuw publiek. En waar publiek is, komt de wereld van media, marketing en sponsoring snel in beweging. Bedrijven als Coca-Cola en American Express zijn belangrijke hoofdsponsors van esports evenementen.

Er wordt flink geïnvesteerd in esports en er worden nieuwe partnerships gesloten. Met esports wordt een nieuwe doelgroep bereikt die tot nu toe moeilijk te vatten was voor merken en organisaties in sport.

Nieuwe sportcategorie

Je kunt esports definiëren als een nieuwe sportcategorie. Zo zijn voetbalclubs in de Eredivisie niet alleen op zoek naar nieuwe spelers voor in het veld, maar jagen in toenemende mate ook op de beste gamers. Deze esporters vertegenwoordigen de clubs op nationale en internationale FIFA17 toernooien. Zeker met de start van de e-Divisie in Nederland, en vergelijkbare e-competities in het buitenland, gaat deze ontwikkeling hard. Tegelijkertijd kan esports ook gezien worden als onderdeel van de totale gaming industrie, een markt met een omzet van 100 miljard per jaar.

Het is duidelijk dat esports uit de kinderschoenen groeit. Het aantal mediakanalen en de kijktijd rond Esports is afgelopen drie jaar spectaculair gestegen. Het kanaal Twitch – eigendom van Amazon – heeft meer dan 45 miljoen gamers per maand die actief zijn op het platform

Onze kerndocenten

Prijs : 275

Beschikbaarheid : 350

Niveau : Event

Locatie : Jaarsbeurs | Utrecht

Vakgebieden : eSports

Stuur een bericht.

Voor- en achternaam

Email

Bericht