info@businessofsports.nl | 040 - 782 00 03
Home Opleidingen

Growth hacking in de sport

Growthhacking in de sport

Growth hacking in de sport

Jouw resultaat

Na één dag ga je naar huis met praktische tips en weet je hoe je growth hacking principes kan inzetten binnen je dagelijkse werkzaamheden om de resultaten van je marketingactiviteiten te enorme boost te geven!

Inleiding

In de sportwereld zijn we continu op zoek naar ontwikkeling en groei. Sporters trainen hard om de concurrentie voor te blijven en zich te onderscheiden. Als manager in de sport ben je hier ook dagelijks mee bezig. Een hogere omzet, meer sporters, een grotere fanbase, meer volgers op social media. Maar welke werkwijze past nu het beste in de huidige snelle en digitale wereld? Growth hacking!

Tijdens deze eendaagse workshop worden de principes van growth hacking toegepast op de sportwereld en krijg je tips & tricks om de resultaten van je eigen marketingactiviteiten in korte tijd een boost te geven. Vanzelfsprekend ligt de nadrukkelijke focus op digitale marketing. Wie denkt dat growth hacking om grote budgetten vraagt heeft het mis. Door de combinatie van creativiteit, innovatie en data maakt growth hacking het mogelijk om met minimale middelen te experimenteren voor het juiste resultaat.

Praktische informatie

Startdatum: maart 2019
Duur
: 09.30u – 16.30u
Locatie: Slot Zeist
Kosten: €345,- ex BTW

Vraag naar de voorwaarden.

Inhoud van de dag

√ Introductie op growth hacking en klantgericht ondernemen
√ Data-analyse: welke data zijn relevant en wat doe je ermee?
√ Growth hacking in je organisatie: optimaliseren van processen, business intelligence & personeel
√ Low-budget growth marketing: slim omgaan met minder budget
√ Experimenten, tools en best practices
√ Zo ga je effectiever werken: build, measure, learn

In de workshop onderzoeken we samen met docent en expert in growth marketing Jeffrey Hamelink de mogelijkheden van growth hacking binnen  sportorganisaties. Na een introductie op de growth marketing mindset en werkwijze, buig je je samen met andere deelnemers en de docent over verschillende marketingvraagstukken. We focussen ons daarbij op digitale marketing. Door op creatieve wijze de data uit jouw marketingactiviteiten te combineren met het constant voor ogen houden van de behoeften van jouw doelgroep, ga je steeds effectiever te werk.

De deelnemers

Je bent werkzaam als marketing of communicatieprofessional in de sport en je bent op zoek naar operationele kennis en vaardigheden om groei te creeeren in je online marketing activiteiten.

Inleiding

In de sportwereld zijn we continu op zoek naar ontwikkeling en groei. Sporters trainen hard om de concurrentie voor te blijven en zich te onderscheiden. Als manager in de sport ben je hier ook dagelijks mee bezig. Een hogere omzet, meer sporters, een grotere fanbase, meer volgers op social media. Maar welke werkwijze past nu het beste in de huidige snelle en digitale wereld? Growth hacking!

Tijdens deze eendaagse workshop worden de principes van growth hacking toegepast op de sportwereld en krijg je tips & tricks om de resultaten van je eigen marketingactiviteiten in korte tijd een boost te geven. Vanzelfsprekend ligt de nadrukkelijke focus op digitale marketing. Wie denkt dat growth hacking om grote budgetten vraagt heeft het mis. Door de combinatie van creativiteit, innovatie en data maakt growth hacking het mogelijk om met minimale middelen te experimenteren voor het maximale resultaat!

De deelnemers

Je bent werkzaam als marketing of communicatieprofessional in de sport en je bent op zoek naar operationele kennis en vaardigheden om groei te creeeren in je online marketing activiteiten.

Inhoud & learnings

√ Introductie op growth hacking en klantgericht ondernemen
√ Data-analyse: welke data zijn relevant en wat doe je ermee?
√ Growth hacking in je organisatie: optimaliseren van processen, business intelligence & personeel
√ Low-budget growth marketing: slim omgaan met minder budget
√ Experimenten, tools en best practices
√ Zo ga je effectiever werken: build, measure, learn

In de workshop onderzoeken we samen met docent en expert in growth marketing Jeffrey Hamelink de mogelijkheden van growth hacking binnen  sportorganisaties. Na een introductie op de growth marketing mindset en werkwijze, buig je je samen met andere deelnemers en de docent over verschillende marketingvraagstukken. We focussen ons daarbij op digitale marketing. Door op creatieve wijze de data uit jouw marketingactiviteiten te combineren met het constant voor ogen houden van de behoeften van jouw doelgroep, ga je steeds effectiever te werk.

Jeffrey Hamelink
Jeffrey Hamelink is docent van deze workshop. Zijn ervaringen binnen e-commerce bedrijven Coolblue en Bol.com heeft hij voortgezet binnen zijn eigen bedrijf Direct Impact (consultancy & implementatie van growth hacking). Daarnaast coacht hij start-ups is samenwerking met DutchBasecamp.

Praktische informatie

Startdatum: juni 2019
Duur
: 09.30u – 16.30u
Locatie: Slot Zeist
Kosten: €345,- ex BTW

Vraag naar de voorwaarden.

Business of Sports Academy

Vragen? Neem gerust contact op!

Heb je praktische of inhoudelijke vragen over deze eendaagse neem dan gerust contact op met programma manager Louis Weijers (06-15014408). Of start een chatgesprek rechtsonder aan de pagina.

#Lead The Change

Zijn je ambities helder en wil je de sport-industrie veranderen? Schrijf je in voor de Business of Sports Updates
en haal alles uit ons kennis aanbod en netwerk!

#Lead The Change

Zijn je ambities helder en wil je de sport-industrie veranderen? Schrijf je in voor de Business of Sports Updates
en haal alles uit ons kennis aanbod en netwerk!

Ja, ik wil op de hoogte blijven van het opleidings-, en eventaanbod van Business of Sports Academy