info@businessofsports.nl | 040 - 782 00 03

Vijfdaags executive programma

Digitale en data-gedreven strategieën voor sportorganisaties

Digitale & datadriven strategien voor sportorganisaties

Omschrijving

Ben jij een ambitieuze professional en op zoek naar kennis over de digitale impact in de sport? Dan is de vijfdaagse executive opleiding ‘Digitale & data-gedreven strategieën voor sportorganisaties’ iets voor jou!

Digitaal en data vormen tegenwoordig een belangrijk onderdeel in business strategie. Succesvolle organisaties gebruiken de digitale ontwikkelingen en data om hun service niveau kunnen ontwikkelen richting consumenten, fans en leden en hiermee een verbetert verdienmodel te creëren. Tijdens deze opleiding leer je verschillende strategieën om data te gebruiken die het marketingprocessen versterken en daarmee een sterkere binding met je achterban realiseren. We leren je welke oplossingen er zijn in een wereld waarin marketing en IT steeds dichter bij elkaar staan. Daar liggen enorme kansen voor iedere sportorganisatie.

Opbouw

Het unieke executive opleidingsprogramma is opgebouwd uit 3 blokken en beslaat in totaal vijf werkdagen. Het eerste blok duurt 2 dagen, aaneengesloten met diner en (facultatieve) overnachting. De focus hierin ligt op de trends & ontwikkelingen binnen strategische (digital) marketing, business modelling, consumentengedrag en de sport-industrie. Na enkele weken volgt blok 2 (2 dagen) waarin je dieper ingaat op de meer tactische aspecten van onder andere growth hacking, datacapturing & consumer profiling. Direct vanaf de start van het programma ga je als groep als geheel aan de slag. Naast de verworven kennis maak je als deelnemer een ‘masterpiece’ met andere deelnemers dat model staat voor de digitale en data gedreven strategie voor jouw organisatie. In het programma is voor de ontwikkeling en begeleiding door de docenten ruim tijd opgenomen. De businesscase wordt op de laatste dag (dag 5) gepresenteerd aan de jury.

``Vijf intensieve dagen met een geweldige dynamiek! Bevlogen docenten die je aan de hand van interessante casussen écht alles bij brengen om op digitaal vlak succesvol te zijn in de sport!``

--- Rein van den Berg | Media Rights Management UEFA Champions League ---

Docenten en experts

De opleiding focust zich op de uitdaging van moderne sportorganisaties om een succesvolle digitale strategie te ontwikkelen. Deskundige docenten en topmensen uit de marketingpraktijk nemen je vanuit bedrijfskundig perspectief mee de diepte in. Zij delen o.a de laatste inzichten van het snel veranderende sportlandschap, de rol van digitalisering en data hierin en geven je de kennis en handvatten om een eigen digitale en datastrategie te ontwikkelen.

Jeffrey Hamelink
Growth Hacking Expert

Ger Hofstee
Professor in marketing

Peter Sprenger
Digitaal Strategist

Heb je inhoudelijke vragen over het programma neem dan gerust contact met ons op. Programma manager Louis Weijers (06-15014408) en kerndocent Peter Sprenger (06-29537970) staan je graag te woord.

Informatie

Startdatum: 31 oktober 2018
Lesdata: 31 okt & 1 nov | 20 & 21 nov | 14 dec
Duur: 5 college dagen
Locatie: Slot Zeist
Kosten: €2.975,- ex BTW (studiekosten zijn tot eind 2018 fiscaal aftrekbaar)


Vraag naar de voorwaarden.

Programma

Blok 1:
Introductie | Teamvorming | De economische impact van sport | Digitale trends in de sportconsumenten wereld | De rol van (digital) marketing in business strategy

Blok 2:
Growth hacking | Van big naar small data | Datacapturing & consumer profiling  | Personalisatie | Groepsoverleg | De ontwikkeling van een fanbase

Blok 3:
Coaching & Eindpresentaties