Digitale Sportmarketing 3.0
Over deze opleiding
Ontdek de nieuwste digitale trends en kansen met deze nieuwe Sportmarketing course van BOSA in samenwerking met Techonomy Education. Ben jij al werkzaam als marketeer/ manager in de sport of wil je graag in de sportwereld gaan werken? Dit is je kans om in 6 sessies weer volledig up-to-date te zijn rondom de laatste ontwikkelingen in Sportmarketing.
Programma
1. Fan engagement als vernieuwing in sportmarketing
Tijdens deze sessie ontdek je o.a. :
– Hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroep engaged blijft met jouw merk/ organisatie?
– Welke strategieën kun je hier toepassen en hoe kan je gamification hierbij inzetten?
– Casus: Team Jumbo-Visma
2. Vergroot de beleving van jouw sportfans
Tijdens deze sessie ontdek je o.a. :
– Hoe je de marketingstack bepaald voor jouw doelgroep?
– Hoe vergroot je de experience binnen jouw digitale platformen?
3. Nieuwe digitale kanalen om sportfans te bereiken
Tijdens deze sessie ontdek je o.a. :
– Hoe zet je jouw social advertisingkanalen inzetten met succes?
– Hoe zet je kanalen als Google Ads en Youtube in om jouw verkoop/conversie te stimuleren?
– Casus: KNVB Nederlands Elftal
4. Maximale impact maken met je digitale campagnes
Tijdens deze sessie ontdek je o.a. :
– Hoe maak je jouw digitale campagnes schaalbaar?
– Hoe pas je psychologische beïnvloeding toe binnen jouw digitale campagnes?
– Casus: Eleven Sports
5. Nieuwe kansen voor sport in de Metaverse
Tijdens deze sessie ontdek je o.a.:
– Hoe jij als merk/organisatie nieuwe toepassingen als: NFT’s & Metaverse kan inzetten binnen de Sportwereld – Casus: Rotterdam Gate Games
6. Digitaal activeren met commerciële partners
Tijdens deze sessie ontdek je o.a.:
– Hoe ontwikkel je creatieve activaties met sponsors/partners?
– Hoe bepaal je de waarde van jouw digitale assets? (Bijvoorbeeld: email database, social kanalen etc.)
– Casus: Energiedirect.nl
Leerdoelen
Voor wie?
- Marketingmanagers en marketeers binnen commerciële -en sportorganisaties
- Professionals die de ambitie hebben om in de sport/sportmarketing te gaan werken