Digitale Sportmarketing 3.0

Business of Sports
Vorige update 02/05/2022
5 personen staan ingeschreven

Over deze opleiding

Ontdek de nieuwste digitale trends en kansen met deze nieuwe Sportmarketing course van BOSA in samenwerking met Techonomy Education. Ben jij al werkzaam als marketeer/ manager in de sport of wil je graag in de sportwereld gaan werken? Dit is je kans om in 6 sessies weer volledig up-to-date te zijn rondom de laatste ontwikkelingen in Sportmarketing.

1. Fan engagement als vernieuwing in sportmarketing

Tijdens deze sessie ontdek je o.a. :
– Hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroep engaged blijft met jouw merk/ organisatie?
– Welke strategieën kun je hier toepassen en hoe kan je gamification hierbij inzetten?
Casus: Team Jumbo-Visma

2. Vergroot de beleving van jouw sportfans

Tijdens deze sessie ontdek je o.a. :
– Hoe je de marketingstack bepaald voor jouw doelgroep?
– Hoe vergroot je de experience binnen jouw digitale platformen?
Casus: Club Brugge

3. Nieuwe digitale kanalen om sportfans te bereiken

Tijdens deze sessie ontdek je o.a. :
– Hoe zet je jouw social advertisingkanalen inzetten met succes?
– Hoe zet je kanalen als Google Ads en Youtube in om jouw verkoop/conversie te stimuleren?
– Casus: KNVB Nederlands Elftal

4. Maximale impact maken met je digitale campagnes

Tijdens deze sessie ontdek je o.a. :
– Hoe maak je jouw digitale campagnes schaalbaar?
– Hoe pas je psychologische beïnvloeding toe binnen jouw digitale campagnes?
– Casus: Eleven Sports

5. Nieuwe kansen voor sport in de Metaverse

Tijdens deze sessie ontdek je o.a.:
– Hoe jij als merk/organisatie nieuwe toepassingen als: NFT’s & Metaverse kan inzetten binnen de Sportwereld – Casus: Rotterdam Gate Games

6. Digitaal activeren met commerciële partners

Tijdens deze sessie ontdek je o.a.:
– Hoe ontwikkel je creatieve activaties met sponsors/partners?
– Hoe bepaal je de waarde van jouw digitale assets? (Bijvoorbeeld: email database, social kanalen etc.)
Casus: Energiedirect.nl

Leerdoelen

Hoe NFT's & Metaverse toegepast worden binnen de Sport
Hoe je fan engagement kan vergroten rondom jouw merk/organisatie/event
Hoe je een marketingstack kan samenstellen die past bij jouw organisatie
Hoe vergroot je de experience binnen jouw digitale platformen
Hoe je jouw social advertisingkanalen inzet met succes
Hoe je kanalen als Google ads en Youtube inzet om conversie te stimuleren
Hoe je jouw digital campagnes schaalbaar kan maken
Welke psychologische beïnvloedingen je kan toepassen binnen jouw campagnes
Hoe individuele sporters/atleten zich als (digitaal) merk kunnen positioneren
Hoe je creatieve activaties ontwikkelt met sponsors/partners
Hoe je de waarde kan bepalen van jouw digitale assets

Ideaal publiek

  • Marketingmanagers en marketeers binnen commerciële -en sportorganisaties
  • Professionals die de ambitie hebben om in de sport/sportmarketing te gaan werken
visual-sportmarketing-3.0

99

Niveau
Gemiddeld
Tijdsduur 7 uren
Taal
Nederlands
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare